.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سید حسن نصرالله در مراسم گرامیداشت شهدای راه قدس؛
تصمیم طوفان‌الاقصی و اجرای آن ۱۰۰ درصد فلسطینی بود/ وارد جنگ تمام عیار علیه اسرائیل شده ایم/ نبرد علیه اسرائیل مقدس و مشروع است/ احتمال گسترش جنگ از جبهه لبنان وجود دارد
نخستین سخنرانی دبیر کل حزب‌الله لبنان بعد از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) به مناسبت گرمیداشت شهدای راه قدس برگزار شد.

سخنرانی سید حسن نصرالله آغاز شد 

 

به گزارش شمال نیوز، در بیست و هشتمین روز عملیات «طوفان‌الاقصی» در ابتدای سخنرانی مهم خود ضمن حمد و سپاس خداوند یکتا و درود به پیامبر اکرم (ص) و همه پیامبران و انبیاء و خوش‌آمد گویی به همه کسانی که برای گرامی‌داشت یاد شهدا گرد هم آمده‌اند، اظهار داشت: ما یاد و خاطره شهدای مقاومت اسلامی لبنان و شهدای فلسطینی از میان نیرو‌های مقاومت و شهروندان فلسطینی را گرامی می‌داریم.

 

دبیرکل حزب الله در ادامه با اشاره به اینکه شهدا زنده، شاد و از فضل خداوند روزی می‌خورند، افزود: مواضع خانواه شهدا را دنیا شنید و مواضع آن‌ها پایداری و یقین و تسلیم به خواسته خداوند است؛ این نیروی حقیقی ما است نیروی ما در ستیز ایمان، بصیرت دارند و پس از سلاح در دست می‌گیرند.

 

بزرگترین مصادیق جهاد در راه خدا، نبرد با صهیونیست‌هاست

 

سیدحسن نصرالله گفت: بزرگترین و واضح‌ترین مصادیق جهاد در راه خدا، نبرد با صهیونیست‌هاست. هیچ نبرد کامل مشروعی را از نظر انسانی، اخلاقی، شرعی مانند نبرد با صهیونیست‌ها نخواهیم یافت، نبردی که از بزرگترین و واضح‌ترین مصادیق نبرد و جهاد در راه خداوند است.

 

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: قدرت واقعی ما در ایمان و بصیرت و آگاهی و پایبندی عمیق به مسئله و آمادگی عظیم برای فداکاری و جانفشانی نزد خانواده‌های شهداست. به مردم غزه که هیچ نظیری در جهان ندارند، تبریک می‌گویم. زبان و کلام از بیان عظمت و ایستادگی و صبر مردم غزه و نیز مردم کرانه باختری عاجز است. به بازوان پرتوان عراقی و یمنی که وارد این نبرد مبارک شدند، درود می‌فرستم.

 

سید حسن نصرالله با اشاره به اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی گفت: هزاران اسیر فلسطینی سال‌های طولانی است که در زندان‌های اشغالگران به سر می‌برند، بدون اینکه کسی برای آزادی آن‌ها اقدامی انجام دهد.

 

عملیات طوفان‌الاقصی فلسطین را به صدر مسائل جهان تیدیل کرد

 

وی به تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی اشاره کرد و افزود: همچنین تجاوزاتی که مسجدالاقصی در معرض آن قرار دارد، در تاریخ معاصر بی‌سابقه است.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: پرونده‌های پرفشاری بر فلسطینیان همچون پرونده‌های اسیران، قدس، محاصره نوار غزه، پروژه‌های شهرک سازی جدید در کرانه باختری وجود دارد. مسئله فلسطین و آنچه در آن می‌گذرد، به بوته فراموشی سپرده شده بود و در آخرین رده اهتمامات جهان در برابر افزایش سیاست مستبدانه و زورگویانه دشمن قرار داشت.

 

سید حسن نصرالله ادامه داد: باید یک رخداد و حادثه‌ای برای بازگرداندن مسئله فلسطین اشغالی به صدر مسائل جهان و به عنوان مسئله نخست رخ می‌داد، به همین سبب عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر رخ داد.

 

تصمیم طوفان‌الاقصی و اجرای آن ۱۰۰ درصد فلسطینی بود

 

وی تاکید کرد: عملیات طوفان الاقصی ۱۰۰ درصد یک تصمیم فلسطینی و اجرای آن هم کاملا فلسطینی بود. سری بودن کامل عامل تضمین کننده موفقیت این عملیات شکوهمند از طریق عنصر غافلگیرکننده بهت‌آور بود.

 

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: محرمانگی کامل پیروزی خیره کننده عملیات هفتم اکتبر را تضمین کرد. آنچه در غزه رخ داد (عملیات طوفان الاقصی) گریزناپذیر بود، تا مساله فلسطین را بار دیگر به مساله نخست جهان تبدیل کند.

 

سید حسن نصرالله گفت: طوفان‌الاقصی هیچ ارتباطی با هیچ یک از پرونده‌های منطقه‌ای یا بین‌المللی ندارد و آنچه سخنان ما را تایید می‌کند، آن چیزی است که همواره مطرح می‌کنیم مبنی بر اینکه تصمیم‌گیری در جنبش‌های مقاومت، در سطح فرماندهانشان گرفته می‌شود.

 

ایران از جنبش‌های مقاومت حمایت می‌کند؛ اما برای آنها تصمیم نمی‌گیرد

 

وی افزود: ایران از جنبش‌های مقاومت حمایت می‌کند، ولی هیچ قیمومیتی را اعمال نمی‌کند، آنچه در طوفان الاقصی رخ داد، این حقیقت را مورد تاکید قرار می‌دهد.

 

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: آنچه در سطح میدانی در طوفان‌الاقصی رخ داد، قهرمانانه و شجاعانه بود. نبرد طوفان‌الاقصی، ضعف و سستی رژیم اسرائیل را برملا کرد، و اینکه اسرائیل واقعا از خانه عنکبوت سست‌تر و متزلزل‌تر است.

 

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: کجا رفت آن ارتش شکست ناپذیر؟ چه شد آن همه افتخار به سلاح‌ها و مهمات؟ آمریکا از روز نخست اجازه بازکردن انبار‌های سلاح‌های راهبردی در سرزمین‌های اشغالی را صادر کرد. اسرائیل از آمریکا خواست که جدیدترین سلاح‌ها و مهمات را در اختیارش بگذارد. مگر این عملیات چه بود و چه کرد؟

 

وی با بیان اینکه این عملیات یک مرحله تاریخی را در سرنوشت ملت فلسطین و مردم و ملت‌های منطقه آغاز کرد، گفت: گزینه دیگری وجود نداشت و ندارد؛ گزینه دیگر انتظار مرگ است و این عملیات یک اقدام موفق بود که در زمان و مکان صحیح انجام شد.

 

صهیونیست‌ها از اشتباهاتشان درس نمی‌گیرند

 

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از تجربه‌های خود به ویژه در مواجهه با گروه‌های مقاومت در لبنان و فلسطین عبرت نمی‌گیرند، تاکید کرد: بزرگ‌ترین اشتباهات رژیم صهیونیستی در گذشته و حال این است که اهداف بزرگی را اعلام می‌کنند که انجام آن غیرممکن است.

 

وی اضافه کرد: این بار نیز اعلام کردند که می‌خواهند حماس را از بین ببرند؛ یک انسان عاقل چنین سخنی می‌گوید؟ اما پس از اینکه از توهم خارج شدند گفتند که می‌خواهند اسیران صهیونیست را آزاد کنند.

 

پاسخ اسرائیل در غزه نشانه حماقت و نادانی است

 

سید حسن نصرالله اظهار داشت: امروز آنچه در غزه و فلسطین درجریان است، نشانه حماقت و نادانی مسئولان این رژیم است. امروز در مقابل چشم همه جهان، زنان و کودکان را قتل عام و منازل و محله‌ها را ویران می‌کنند. آیا کشتار زنان و کودکان نیاز به این همه سلاح، جنگنده و مهمات دارد؟ همان کاری که در جنگ ۳۳ روزه کردند. بدون اینکه به نتیجه‌ای دست یابد.

 

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: هر ارتشی که چند جنگنده و چند موشک داشته باشد می‌تواند همین کار را انجام دهد، ولی هیچ دستاورد میدانی نخواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه رژیم اسرائیل عملیات زمینی بزرگی را در غزه اعلام نمی‌کند، زیرا می‌ترسد و عاجز و ناتوان است، گفت: ما همه قهرمانی‌های مجاهدان فلسطین را مشاهده کردیم. دشمن چگونه می‌تواند در چنین سرزمینی و با چنین ملتی مبارزه کند؟

 

عیان شدن ماهیت وحشی صهیونیست‌ها

 

سید حسن نصرالله اضافه کرد: تصاویر جنایت‌هایی که از غزه دیده می‌شود، به صهیونیست‌ها می‌گوید که پیروزی در غزه برای ملت فلسطین و شکست نصیب دشمن است.

 

وی ادامه داد: آنچه در غزه درجریان است نشان دهنده ماهیت وحشی رژیم صهیونیستی است که در این منطقه انجام داده اند.

 

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: زنان و کودکان غزه، نقاب را از چهره رسانه‌های بین المللی و عربی در فریفتن ملت‌ها در موضوع عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها برداشت.

 

آمریکا مسئول و اسرائیل ابزار جنگ در غزه است

 

وی با بیان اینکه آمریکا مسئول کامل جنگ جاری در غزه و رژیم اسرائیل فقط ابزار اجرای آن است، افزود: این ایالات متحده است که از محکوم شدن رژیم صهیونیستی در شورای امنیت و برقراری آتش‌بس جلوگیری می‌کند. آمریکا امروز مدیر این جنگ است و باید هزینه آن را بپردازد.

 

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: عملیات طوفان‌الاقصی نبرد انسانیت با توحشی است که آمریکا، انگلیس و اسرائیل نماینده آن هستند.

 

لبنان از دومین روز عملیات طوفان الاقصی وارد نبرد شده است

 

وی ادامه داد: عراقی‌ها و یمنی‌ها وارد این نبرد شدند و موشک‌ها و پهپاد‌هایی فرستاند و شاید برخی خواستار ورود حزب الله به این جنگ هستند، ولی ما از هشتم اکتبر وارد این معرکه شده ایم.

 

سید حسن نصرالله اظهار داشت: مقاومت اسلامی در لبنان از دومین روز عملیات طوفان الاقصی وارد نبرد شده است و تا قبل از آن مانند همه از هیچ چیزی خبر نداشتیم.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آنچه در جبهه ما وجود دارد بسیار مهم است. شاید برخی عملیات‌ها در مرز را کم و ناکافی می‌دانند، ولی در صورتی که به این عملیات‌ها نگاه کنیم بسیار مهم هستند.

 

سید حسن نصرالله با بیان اینکه در اولین روز عملیات طوفان الاقصی، دشمن انتقال نیروهایش را از مرز‌های لبنان به سوی غزه آغاز کرد، افزود: عملیات مقاومت لبنان، دشمن را مجبور کرد نیروهایش را در مرز لبنان نگه دارد و شمار آن‌ها را افزایش دهد.

 

وی تشریح کرد: جبهه لبنان بخش بزرگی از نیرو‌هایی را که قرار بود به سوی غزه بروند کاهش داد و دشمن این نیرو‌ها را به مرز‌های لبنان آورد. جبهه لبنان توانست یک سوم ارتش اسرائیل و بخش بزرگی از نیرو‌های ویژه آن را جذب کند.

 

سید حسن نصرالله خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما می‌توانید تجاوز به غزه را متوقف کنید، زیرا این جنگ شماست و کسانی که می‌خواهند از جنگ منطقه‌ای جلوگیری کنند باید برای توقف تجاوز به غزه اقدام کنند.

 

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه در هر جنگ منطقه‌ای، مصالح و نظامیان شما قربانی خواهد شد و شما بزرگترین بازنده خواهید بود، اضافه کرد: باید برای توقف جنگ و پیروزی غزه تلاش کنیم و نتیجه مسئولیت‌پذیری، پایداری و صبر ما قطعا پیروزی خواهد بود.

 

رهبر مقاومت اسلامی لبنان افزود: در پایان به آمریکایی‌ها می‌گویم که تهدید شما نه بر مقاومت لبنان تاثیری دارد و نه جنبش‌های مقاومت و نه محور و دولت‌های مقاومت. این تهدیدها و عربده کشی‌ها فایده‌ای ندارد و ناوهای شما در دریای مدیترانه ما را نمی‌ترساند. من به شما می‌گویم که ناوهای شما که ما را با آن تهدید می‌کنید، ما ابزارهای مناسب را برای مقابله با آنها آماده کرده‌ایم.

 

نصرالله خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شکست‌های خود را در لبنان و عراق و افغانستان به یاد بیاورید. کسانی که شما را در لبنان در آغاز دهه هشتاد شکست دادند، هنوز زنده هستند و فرزندان آنها هنوز زنده هستند. اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند این نبرد گسترش پیدا نکند راه آن تهدید نیست، بلکه تنها راه آن توقف جنایت‌‌های اسرائیل ضد غزه است. اسرائیل تحت امر آمریکاست و شما می‌توانید آن را متوقف کنید، چرا که این تجاوز شماست.

 

آمریکایی‌ها سریعاً جنگ را متوقف کنند

 

دبیر کل حزب‌الله گفت: آمریکایی‌ها باید سریعاً این جنگ را متوقف کنند و می‌دانند که اگر جنگی در منطقه در بگیرد ناوها و نیروهای آنها کارایی نخواهد داشت و بزرگترین خسارت‌ها را تحمل خواهند کرد. امروز همه دنیا از اسرائیل و آمریکا طلبکار است. همه جهان انسانیت و جهان اخلاقی امروز باید شبانه روز و به صورت جدی کار کند تا این تجاوز متوقف شود.

 

سید حسن نصرالله گفت: این را به فلسطینی‌ها و مردم غزه می‌گویم که افق‌ها نشان می‌دهد که از روزی که مقاومت تاسیس شد، جنگ ما هنوز به پیروزی نهایی نرسیده است و هنوز زمان لازم داریم، ولی در برخی جاها همچنان پیروز می‌شویم، مقاومت لبنان در سال 1986 و 2006 نیز به همین صورت پیروز شد. ولی باید صبور باشیم و مشکلات را تحمل کنیم. دشمن این مولفه را ندارد. مردم از زیر آوارها بیرون می‌آیند و جان خود را فدای مقاومت می‌دانند. جنگ ما جنگ صبر و پایداری و تحمل و به شکست کشاندن دشمن است.

 

غزه و فلسطین پیروز خواهند شد

 

دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد: ما باید کاری کنیم که تجاوز متوقف شود و مقاومت در غزه پیروز شود. من به شما می‌گویم که به وعده الهی ایمان داشته باشید. خداوند مومنان صادق را به پیروزی وعده داده و اگر ما صداقت خود را ثابت کنیم و در راه خداوند مجاهدت کنیم و هزینه این جانفشانی را بپردازیم، مستحق این پیروزی الهی هستیم. من از تجربه شخصی خودم که با امام خامنه‌ای داشتم برایتان می‌گویم. ایشان فرمودند که غزه و فلسطین پیروز خواهند شد.

 

سید حسن نصرالله در پایان گفت: امام خامنه‌ای چند روز بعد از جنگ لبنان در حالی که هیچ افقی پیش روی ما نبود فرمودند که شما در جنگ پیروز می‌شوید و دستاوردهای بزرگی محقق می‌کنید و این اتفاق افتاد. موفقیت ما در گرو این صبر و جانفشانی است و نتیجه آن قطعاً پیروزی است و انشاالله به زودی زود پیروزی غزه و مردم و مقاومت غزه را جشن می‌گیریم.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.